Cine poate completa in REVISAL?


Completarea in REVISAL conform HG 500/2011 si OMMFPS 1918/2011


Fata de proiectul initial, HG 500/2011 nu mai prevede obligativitatea completarii in revisal de catre un inspector de resurse umane. Astfel, conform art.2 (5), completarea si transmiterea registrului electronic de evidenta a salariatilor se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator. In concluzie, angajatorul poate desemna orice persoana din cadrul firmei sa completeze in revisal, fara sa fie necesara calificarea ca inspector de resurse umane. Fiind vorba de o aplicatie informatica ce necesita introducerea unor date la calculator ar fi necesara o persoana cu un minim de cunostinte de operare pc pentru completarea in revisal. Pentru firmele mici, contabilul sau o persoana din departamentul de contabilitate care oricum se ocupa si inainte de acest lucru, va intocmi si va transmite in continuare revisal. Conform HG 500/2011, in acest caz, este necesara inregistrarea angajatorului la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Pana aici totul pare destul de clar. In cazul in care angajatorul apeleaza la serviciile unei firme pentru prestarea serviciilor de completare si transmitere a revisal, art.2 (6) precizeaza ca: "Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea, cu respectarea dispozitiilor art. 20 alin. (5) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare."
Pentru ca o firma prestatoare de servicii pentru completarea si transmiterea revisal sa se inregistreze la ITM, i se cere cod CAEN 7830 - "Servicii de furnizare si management a fortei de munca". Daca angajatorul tine revisalul la sediul firmei, printr-o persoana nominalizata dintre cei angajati, nu este necesar ca firma sa aiba si cod CAEN 7830. In principiu este vorba despre acelasi lucru - introducerea unor date intr-un program informatic - care, conform clasificarii ocupatiilor din Romania, s-ar incadra la "Operator introducere, validare si prelucrare date". De fapt, asta este si incadrarea in cazul in care revisalul este tinut la sediul firmei de catre angajator. Daca este tinut de catre o alta firma, prin intermediul unui contract de prestari servicii, atunci activitatea se incadreaza, conform celor de la ITM, la "Servicii de furnizare si management a fortei de munca".
Corpul expertilor contabili si a contabililor autorizati din Romania (CECCAR) a emis o circulara interna in care se mentioneaza ca in lipsa unor precizari clare referitoare la codul CAEN necesar inregistrarii prestatorilor de servicii pentru operarea in revisal, raman aplicabile prevederile CECCAR, adica folosirea codului CAEN 7830, sau, in cazul expertilor contabili, a codului CAEN 8299 - "Alte activitati si servicii suport pentru intreprinderi".
Pe langa complicarea inutila a lucrurilor in ce priveste completarea si transmiterea revisal, HG 500/2011 aduce si o marire foarte mare a amenzilor, pana la un total cumulat de 50000 de lei! Multe firme mici au fost puse in situatia in care contabilul a renuntat sa se mai ocupe de revisal, pentru ca nu este autorizat, fiind necesara incheierea unui contract de prestari servicii cu o firma specializata.

Dupa aparitia HG 500/2011 toata lumea a asteptat normele metodologice pentru clarificari. Normele metodologice au aparut - Ordinul MMFPS 1918/2011, dar lucrurile nu sunt tocmai clarificate. Intrebarea ramane: cine completeaza in revisal?


Completarea si transmiterea revisal catre ITM Constanta se face gratuit pentru toate societatile care au incheiat un contract de contabilitate cu firma noastra, si au un numar de pana la 10 salariati.
Daca sunteti interesat sa porniti o afacere, puteti conta pe sprijinul nostru inca de la inceput: va infiintam firma, va oferim asistenta juridica gratuita, servicii de resurse umane, precum si gratuitate pentru serviciile de contabilitate in primele 2 luni dupa infiintarea firmei.